5 Δεκεμβρίου 2010

Resistance

"Πέφτει η νύχτα στο Παλέρμο..." - κάπως έτσι μας λέει ένα δημοφιλέστατο παιχνίδι μπλόφας, κουβέντας και έντονων συγκινήσεων! Αν δεν το ξέρετε, ψάξ'τε το ως Palermo, Mafia ή Werewolf. Πριν από 2 χρόνια ένας τύπος στη μακρινή Ρωσία αποκάλυψε ότι το πραγματικό παιχνίδι δεν παίζεται στο Παλέρμο... αλλά στο κρυσφήγετο μιας αντιστασιακής οργάνωσης! Resistance was born! Δυστυχώς οι Καθεστωτικοί Κατάσκοποι (δείτε παρακάτω) τον λάδωσαν τελικά και εξαφάνισε τις δωρεάν οδηγίες του από τον κυβερνοχώρο κλείνοντας 'τες σ' ένα ιλουστρασιόν κουτί. Εμείς όμως εξακολουθούμε να αντιστεκόμαστε με μια απλή τράπουλα! Δείτε πως!

RESISTANCE

Παίχτες: 5-10, ιδανικά 6 ή 7

Υλικά: 1 τράπουλα

Αναλυτικές Οδηγίες:

Οφείλω να προειδοποιήσω ότι οι οδηγίες ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ περίπλοκες ενώ δεν είναι! Αν σας αρέσει το Παλέρμο, το Resistance θα σας βγάλει απ' τα ρούχα σας! Μη διστάσετε να με ρωτήσετε αν κάποιο σημείο της περιγραφής είναι δυσνόητο!

Προετοιμασία:
  • Οι παίχτες (Μέλη της Οργάνωσης) χωρίζονται τυχαία σε 2 ομάδες, τους Αντιστασιακούς Αγωνιστές και τους Καθεστωτικούς Κατασκόπους. Ο χωρισμός γίνεται ώστε να υπάρχουν 1 ή 2 Αντιστασιακοί περισσότεροι από τους Κατασκόπους. Οι Κατάσκοποι είναι η κρυφή ομάδα (δηλαδή τα μέλη της γνωρίζονται μεταξύ τους) ενώ οι υπόλοιποι δεν ξέρουν ποιός είναι Αντιστασιακός και ποιός Κατάσκοπος. Όλοι "δηλώνουν" Αντιστασιακοί.
  • Για να χωρίσετε τις ομάδες, παίρνετε Χ μαύρες φιγούρες από την τράπουλα (Κατασκόπους) και Χ+1 ή Χ+2 κόκκινες (Αντιστασιακούς). Το Χ είναι 2 αν οι παίχτες είναι 5 ή 6, 3 αν είναι 7 ή 8 και 4 αν είναι 9 ή 10. Μαζί με τις φιγούρες βάζετε και έναν Joker.
  • Κάθε παίχτης παίρνει μια κάρτα και την κρατάει κρυφή. Οι μαύρες φιγούρες είναι οι Κατάσκοποι και οι κόκκινες οι Αντιστασιακοί. Όποιος πάρει τον Joker το λέει στους υπόλοιπους (θα είναι ο πρώτος Αρχηγός (δείτε παρακάτω)) και παίρνει μια ακόμα κάρτα (αφού δεν έχει ακόμα επιλέξει ομάδα). Προσοχή! Ο αρχικός Αρχηγός μπορεί τελικά να είναι Κατάσκοπος! Stay alert! Ο Joker χρησιμοποιείται στη συνέχεια για να δείξει ποιος είναι ο Αρχηγός ανα πάσα στιγμή (αλλάζει κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, εξηγώ παρακάτω).
  • Στη συνέχεια χωρίζετε τις κάρτες της τράπουλας που έχουν αριθμούς σε κόκκινες και μαύρες και κρατάτε τις 2 στοίβες χωριστά. Προαιρετικά μπορείτε να ξεχωρίσετε τον άσσο, το 2 και το 3 μπαστούνι και τον άσσο, το 2 και το 3 κούπα και να τα βάλετε στο τραπέζι ανοιχτά ώστε να δείχνουν το σκορ.
  • Είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε!
Στόχος
  • Στόχος των Αντιστασιακών είναι να καταστρέψουν 3 Κυβερνητικά Κτίρια και στόχος των Κατασκόπων να καταστρέψουν 3 Αντιστασιακά Κρυσφήγετα. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι νικήτρια είναι η ομάδα που κερδίζει πρώτη 3 γύρους! Αυτό συνεπάγεται ότι το παιχνίδι τελειώνει σε 5 το πολύ γύρους!
Γενικές Λεπτομέρειες:
  • Σε κάθε γύρο του παιχνιδιού τα Μέλη της Οργάνωσης προσπαθούν να εκτελέσουν με επιτυχία ένα Σχέδιο.
    • Τα Κυβερνητικά Κτίρια καταστρέφονται με την επιτυχή εκτέλεση του Σχεδίου.
    • Τα Αντιστασιακά Κρυσφήγετα καταστρέφονται αν το Σχέδιο αποτύχει.
  • Τα Μέλη της Οργάνωσης που συμμετέχουν στην εκτέλεση ενός Σχεδίου είναι οι Συμμετέχοντες.
    • Ο αρχικός αριθμός Συμμετεχόντων είναι: 2 για παιχνίδι 5, 6 ή 7 ατόμων, 3 για παιχνίδι 8 ή 9 ατόμων και 4 για παιχνίδι 10 ατόμων.
    • Αν το Σχέδιο επιτύχει και καταστραφεί ένα Κυβερνητικό Κτίριο, τότε αν υπάρχει επόμενος γύρος (αν δεν είναι το 3ο Κτίριο δηλαδή) χρειάζεται ένας επιπλέον Συμμετέχων στο επόμενο σχέδιο (εκτός αν είναι το πρώτο επιτυχημένο Σχέδιο σε παιχνίδι 5 ατόμων οπότε και στο επόμενο χρειάζονται 2 Συμμετέχοντες).
  • Ο Αρχηγός προτείνει ποιοί παίχτες νομίζει ότι πρέπει να είναι οι Συμμετέχοντες.
    • Μπορεί να προτείνει ή να μην προτείνει τον εαυτό του.
    • Οι υπόλοιποι παίχτες ψηφίζουν με τη σειρά για το αν συμφωνούν ή διαφωνούν με την πρόταση.
    • Ο Αρχηγός ψηφίζει τελευταίος, επομένως μπορεί να μπλοφάρει, ερευνώντας τις αντιδράσεις των συμπαικτών.
      • Σε περίπτωση ισοψηφίας, η πρόταση του Αρχηγού απορρίπτεται.
      • Αν μια πρόταση απορριφθεί, τότε Αρχηγός γίνεται ο παίχτης που κάθεται στα δεξιά του προηγούμενου Αρχηγού.
    • Αν μια πρόταση γίνει αποδεκτή, στον επόμενο γύρο Αρχηγός γίνεται και πάλι ο παίχτης που κάθεται στα δεξιά του προηγούμενου αρχηγού.
  • Όταν αποφασιστούν οι Συμμετέχοντες περνάμε την Εκτέλεση του Σχεδίου:
    • Ένα Σχέδιο πετυχαίνει αν κανένας απ' τους Συμμετέχοντες δεν το Σαμποτάρει.
    • Ένα Σχέδιο αποτυγχάνει αν έστω και ένας Συμμετέχων το Σαμποτάρει.
      • Ένα Αντιστασιακός ποτέ δεν σαμποτάρει ένα Σχέδιο.
      • Ένας Κατάσκοπος μπορεί να επιλέξει αν θα σαμποτάρει ή όχι ένα Σχέδιο.
    • Για την Εκτέλεση:
      • Οι Συμμετέχοντες παίρνουν μια κόκκινη και μια μαύρη κάρτα από τις στοίβες χωρίς να τις δείξουν, ώστε να μην είναι γνωστό ποιός πήρε ποιές.
      • Επιλέγουν την μαύρη αν θέλουν να σαμποτάρουν το Σχέδιο ή την κόκκινη διαφορετικά, και την δίνουν κρυφά στον Αρχηγό.
      • Οι άλλες κάρτες μαζεύονται επίσης κρυφά.
      • Ο Αρχηγός δείχνει τις κάρτες που επέλεξαν οι Συμμετέχοντες: αν είναι όλες κόκκινες το Σχέδιο πέτυχε! Αν υπάρχει έστω και μια μαύρη το σχέδιο απέτυχε!
    • Οι κάρτες χωρίζονται ξανά σε κόκκινες και μαύρες και ανακατεύονται στους αντίστοιχους σωρούς.
    • Αν έχετε κρατήσει έξω κάρτες με αριθμούς για το σκορ, τότε κάθε φορά που καταστρέφεται Κυβερνητικό Κτίριο γυρίζετε ανάποδα μια μαύρη κάρτα (πρώτα το 3 μπαστούνι, μετά το 2 μπαστούνι και τέλος τον άσσο). Αντίστοιχα για τα κρυσφήγετα των Αντιστασιακών.
  • Επαναλαμβάνετε μέχρι να καταστραφούν και τα 3 Κυβερνητικά Κτίρια ή και τα 3 Κρυσφήγετα!
  • That's all!


Ακολουθεί ένα "πρακτικό" παράδειγμα για παιχνίδι 7 ατόμων:

Παίρνετε 4 κόκκινες φιγούρες, 3 μαύρες και έναν Joker και τις ανακατεύετε. Κάθε παίχτης επιλέγει μια. Ο παίχτης που τραβάει τον Joker είναι ο πρώτος Αρχηγός. Χωρίζετε επίσης σε μια στοίβα τους κόκκινους αριθμούς της τράπουλας και σε μια άλλη τους μαύρους.

Κάποιος που ξέρει το παιχνίδι, λέει κάτι σαν το παρακάτω: "Η νύχτα πέφτει και τα μέλη της Οργάνωσης μαζεύονται στο κρυσφήγετο... Κλείστε όλοι τα μάτια! Τα κλείσατε? Είστε ΣΙΓΟΥΡΟΙ ότι τα κλείσατε? Ωραία... Οι Κατάσκοποι ΔΗΛΑΔΗ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΗΡΑΝ ΜΑΥΡΗ ΦΙΓΟΥΡΑ να ανοίξουν τα μάτια και να αναγνωριστούν. (αφήνουμε χρόνο) Οι Κατάσκοποι κλείνουν τα μάτια. (αφήνουμε χρόνο) Όλοι ανοίγουν τα μάτια. Σύντροφοι, καλωσήρθατε!!".

Πως παίζεται ο πρώτος γύρος:
  • Ο πρώτος Αρχηγός προτείνει ποιά 2 άτομα θέλει να συμμετέχουν στο πρώτο σχέδιο.
  • Οι υπόλοιποι παίχτες ψηφίζουν. Έστω ότι συμφωνούν όλοι εκτός από έναν. Η πρόταση γίνεται αποδεκτή.
  • Τα 2 άτομα που προτάθηκαν παίρνουν μια κόκκινη και μια μαύρη κάρτα από τις στοίβες. Διαλέγουν μια και τη δίνουν στον Αρχηγό ενώ βάζουν τις άλλες στην άκρη.
  • Ο Αρχηγός ανακατεύει τις 2 κάρτες και τις φανερώνει: 2 κόκκινες! Το Σχέδιο πέτυχε! Πόντος για τους Αντιστασιακούς!
  • Αρχηγός γίνεται ο επόμενος παίχτης. Προτείνει 3 άτομα για το επόμενο Σχέδιο.
  • Οι υπόλοιποι παίχτες ψηφίζουν. Έστω ότι 4 παίχτες διαφωνούν. Η πρόταση απορρίπτεται.
  • Αρχηγός γίνεται ο επόμενος παίχτης. Προτείνει και αυτός 3 άτομα.
  • Οι υπόλοιποι παίχτες ψηφίζουν. Έστω ότι μόνο 2 παίχτες διαφωνούν. Η πρόταση γίνεται αποδεκτή.
  • Τα 3 άτομα που προτάθηκαν παίρνουν μια κόκκινη και μια μαύρη κάρτα από τις στοίβες. Διαλέγουν μια και τη δίνουν στον Αρχηγό ενώ βάζουν τις άλλες στην άκρη.
  • Ο Αρχηγός ανακατεύει τις 3 κάρτες και τις φανερώνει: 2 κόκκινες και 1 μαύρη! Το Σχέδιο απέτυχε! Ανάμεσα στους 3 υπάρχει τουλάχιστον ένας Κατάσκοπος! Πόντος για τους Κατασκόπους!
  • Αρχηγός γίνεται ο επόμενος παίχτης. Προτείνει ξανά 3 άτομα, αφού δεν καταστράφηκε Κυβερνητικό Κτίριο.
  • ...
Σχόλια

Αντίθετα με το Παλέρμο, κανένας δε βγαίνει απ' το παιχνίδι, δεν χρειάζεται να ανοιγοκλείνουμε όλη την ώρα τα μάτια και γενικά η ροή είναι πιο στρωτή, το σασπενς εντονότερο και οι διάλογοι πιο έντονοι! Δοκιμάστε το και πείτε μου αν σας άρεσε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου